1. Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare - persoane fizice
Conform O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative , "Inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 , in termen de 14 zile calendaristice incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.
Art. 14, Alin. 3 din aceeasi lege mai sus mentionata spune astfel:
"Consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și functionarii produselor."
BRO ROM INDUSTRIAL MACHINES-SIBIU SRL (www.masinicusutbrodat.ro) recomanda, pentru o desfașurare cat mai buna a procedurii de retur, pastrarea completa a ambalajului si accesoriilor cu care este insotit produsul. Returnarea unui produs fara ambalaj sau fara alte accesorii ale ambalajului (spre exemplu protectie din carton sau polistiren) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor mai sus mentionate.
BRO ROM INDUSTRIAL MACHINES-SIBIU SRL (www.masinicusutbrodat.ro) va returna contravaloarea comenzii, inclusiv costurile de transport facturate, in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat, insa nu mai tarziu de 14 zile calendaristice din momentul solicitării de retragere / renuntare / returnare.
Conform Art. 11 din O.U.G. 34/2014, "Inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informeaza profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract" folosind una din variantele mai jos prezentate :
a) Formular de retragere : Formularul de retur in format tipizat se poate descărca de aici.
b) Orice alta declarație neechivoca in care va exprimati decizia de retragere din contract, transmisa pe un suport durabil, spre exemplu pe e-mail, la adresa office@brothercom.ro.
2. Retragerea din contract sau renunțarea la cumparare - persoane juridice (operatori economici *)
In cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) ne rezervam dreptul de a accepta sau nu returul produselor. Solicitarea de retur in cazul persoanelor juridice se va face pe e-mail, la adresa office@brothercom.ro
* Orice operator economic inregistrat la ANAF in baza unui CUI/CIF cu excepția organizatiilor non-profit sau a asocitiilor alcatuite din persoane fizice care nu au ca scop profitul (ex. asociații de locatari).
3. Produse excluse, fara drept de returnare
produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar
produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid
produse consumabile desigilate aferente oricărei categorii de produse din oferta
produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
înregistrări audio, video, sau programe informatice sigilate/desigilate
furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material
Aceste excepții se aplica conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014.
4. Returnarea produselor defecte de noi (DOA - Dead on Arrival)
Produsele defecte de noi (DOA - Dead on Arrival) declarate in termen de 2 zile de la receptionare se pot returna pe cheltuiala decusut.ro. Acestea se pot inlocui in limita stocului disponibil sau se pot preda in regim normal de garantie. Retragerea din contract se poate face si ulterior predarii produsului in regim normal de garanție, in condițiile legale in cazul persoanelor fizice sau contractuale in cazul persoanelor juridice.
Produsele susceptibile de nerespectarea conditiilor de garantie vor fi preluate in regim normal de garantie pentru redirectionarea catre service in vederea diagnosticarii. In cazul in care se constata un defect de fabricatie, se va proceda la finalizarea procedurii de retur. In cazul in care se constata o nerespectare a conditiilor de garantie si automat o nerespectare a Art. 14, Alin. 3 din O.U.G. 34/2014, se va proceda la diminuarea valorii produsului pentru readucerea la starea acestuia din momentul livrarii.
5. Returnarea produselor in afara prevederilor legale
Cererile de retur ce depășesc perioada de 14 zile calendaristice se vor trimite doar pe e-mail, la adresa office@brothercom.ro. Cererile vor fi analizate si vom reveni cu un raspuns in cel mai scurt timp posibil. In cazul in care o cerere peste perioada de retur va fi acceptata, implica automat si diminuarea contravalorii produsului. Cererile de retur a unor comenzi ce depășesc 30 de zile de la perioada de achiziție nu vor fi luate in considerare. Termenul de returnare al banilor in aceste cazuri este de maxim 30 de zile calendaristice.
6. Date returnare
Returnarea se va face conform datelor de mai jos:
BRO ROM INDUSTRIAL MACHINES SIBIU SRL
Sos. Sibiului, nr. 139, com. Selimbar, jud. Sibiu, Cod postal: 557260
Telefon: (+40) 369 40 10 86, E-mail: office@brothercom.ro
Program de lucru : Luni - Vineri 9:00 - 17:30
Returnarea se poate face direct la sediul nostru (adresa de mai sus), prin curier rapid sau personal. Returnarile prin curier rapid nu se vor face cu ramburs. Returnarea banilor se va face ulterior prin transfer bancar.